• آیا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟
این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… ) دارید.
در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.
مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.
• آیا از طریق اینترنت Dial-Up (کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟
بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید ، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .
• سرعت ارسال پیامک از طریق این سامانه به چه صورت می باشد ؟
سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)
• تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :
۱٫ در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!
۲٫ به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نمایش داده می شود .
۳٫ این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
۴٫ نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
۵٫ امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد
۶٫ عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .
• آیا علاوه بر اینترنت میتوان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟
بله ، از آنجاییکه سرور ما در ایران میباشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اینترانت ملی” امکان پذیر است
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است
• قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود ، لطفا راهنمایی کنید
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش ثبت فیش واریزی ثبت نمایید.
• برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟
کپی کارت ملی نماینده شرکت که با پنل کار می کند به همراه کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید ، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست
• آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم ؟
بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های ۳۰۰۰ قابلیت انتخاب ۶ رقم بعد از شماره ۳۰۰۰را به شکل ۳۰۰۰۲۲۲۳XXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۳۰۰۰۲۲۲۳۲۳۴۵۶۷)
• آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است
• آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟
خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد
• من از شرکت دیگری یک پنل خریداری کرد ام و چندین شماره در آنجا دارم ، آیا امکان انتقال شماره ها به شرکت شما وجود دارد ؟
بله ، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است ، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس میگرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نمایند و اعلام کنند که شماره ها را به شرکت آسمان آبی اوج پردازش انتقال دهند.
• حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟
هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد ، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.
• آیا شارژ پیامک که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟
خیر اعتبار موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
• جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است .
روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : ۱- شارژ آنلاین ۲-واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش ثبت فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد.
• شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک X ریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است .
دقت نمایید که در هنگام ارسال، پیامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما یک پیامک ۳ بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما ۳ برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک ۱ بخشی برای حروف فارسی ۷۰ حرف و برای حروف لاتین ۱۶۰ حرف می باشد ، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد .
• این که در گزارش اعلام شده است “ارسال شده” به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟
یعنی پیامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است ، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه “به روز نمایی گزارش تحویل ” قابل استعلام است .
• آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
• از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم (مثلا۳۰۰۰۲۲۲۳) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند .
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
• تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟
خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند .
• آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد ؟
خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند ، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است ، برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شود.
• آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا ۵ میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.
• برای ارسال های با تعداد بالا مثلا ۵۰۰۰۰ پیامک باید کار خاصی انجام شود ؟
خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید ، با این حال پیشنهاد میشود برای ارسال های بیش از ۱۰۰۰ عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید
• در ارسال هدفمند برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید
اگر دیتابیس ارسال هدفمند برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال از روی نقشه عمل نمایید.
• در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به ۱۰ هزار شماره از ۳۰ هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی،آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید.
• پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال ها “نرسیده به مخابرات” یا “ارسال نشده” بود ، وقتی مجددا به این مخاطبین ارسال انجام دادیم بازهم همین وضعیت ادامه داشت ، لطفا توضیح بدهید
وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کردیم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است ، مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آنها همیشه به شکل مذکور است در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند که در سوال بعدی به صورت کامل توضیح داده شده است
هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات به حساب کاربری شما بازگردانده میشود ، در خطوط ۳۰۰۰ پیامک های نرسیده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب میشود
• لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
• شماره های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟
تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند ، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آنهاست
در ذیل یک مقایسه کلی بین خطوط انجام میشود ، این مقایسه طی تجربه چند سال بدست آمده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد :
خط
|
مزایا |
معایب
|
خط ثابت |
۱- عدم وجود پیش شماره های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰
۲- ارسال و دریافت پیامک روی خط ثابت
۳- عبور از لیست سیاه مخابراتی
۴-کیفیت بسیار بالای ارسال و ریزش بسیار کم
۵- تعرفه یکسان پیامک فارسی و لاتین و همراه اول و ایرانسل
۶– سرعت بالا در ارسال
۷–قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از “به روز نمایی گزاش تحویل” |
۱- هزینه پیامک بالا
۲-عدم ارائه پیش شماره های سایر استانهای کشور |
۱۰۰۰ |
۱- سرعت بسیار بالا در ارسال
۲- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از “به روز نمایی گزاش تحویل”
۳- قابلیت انتخاب خط دلخواه پس از پیش شماره ۱۰۰۰
۴- تعرفه مناسب پیامک و خطوط
۵- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت “پس از به روز رسانی گزارش تحویل”
۶- سفارش خط به صورت کاملا سیستماتیک |
۱- ضریب ۱٫۲ برابر برای خطوط ایرانسل
۲- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی |
۲۰۰۰ |
۱- کیفیت ارسال بسیار بالا
۲- سرعت ارسال مناسب
۳- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به گوشی و نرسیده به مخابرات “پس از به روز رسانی گزارش تحویل” بعد از ۴۸ ساعت
۴- عدم ارائه ضریب برای خطوط ایرانسل |
۱- قیمت بالای خطوط اختصاصی
۲- عدم ارائه خطوط ۱۴ رقمی ، ۱۳ رقمی و ۱۱ رقمی
۳- واضح نبودن وضعیت شماره های رند و نیمه رند |
۳۰۰۰ |
۱- سرعت بسیار بالا
۲- ارائه گزارش تحویل دقیق به صورت خودکار بدون نیاز به “بروز رسانی گزارش تحویل” توسط کاربر
۳- قیمت مناسب خطوط ۱۴ ، ۱۲ و ۱۰ رقمی
۴- بازگشت هزینه پیامک های ارسال نشده “به صورت خودکار”
۵- خرید خط اختصاصی ظرف مدت ۱ ساعت
۶- ارائه رنج شماره ۱۰۰ تایی ۱۴ رقمی با قیمت بسیار مناسب
۷- یکسان بودن تعرفه رند و غیر رند خطوط |
۱- عدم توانایی انتخاب ۴ رقم اول بعد از ۳۰۰۰ به دلخواه
باید حتما ابتدا از سرشماره های ۸ رقمی خطوط خریداری شوند
۲- قیمت بالا و محدود بودن خطوط ۸ رقمی
۳- عدم ارائه خطوط ۱۳ و ۱۱ رقمی |
۵۰۰۰ |
۱- سرعت ارسال بالا
۲- تعرفه مناسب |
۱- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
۲- عدم بازگشت هزینه پیامک های تحویل نشده
۳- عدم مشخص نمودن لیست سیاه مخابراتی
۴- عدم ارائه گزارش تحویل
۵- عدم ارائه خط اختصاصی
۶- عدم امکان ارسال به ایرانسل
۷- قطعی زیاد |
• چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟
در خطوط ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ و خط ثابت: پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
در خطوط ۲۰۰۰:پس از گذشت ۴۸ ساعت می توانید گزارش را دریافت نمایید تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود
• آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟
بله امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد ، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود ۱۰ برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد .
• در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟
این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در سایت موجود می باشد.
• یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟
بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید .
• در خصوص اینکه میخواهم پیام های دریافتی در پنل ، به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.
برای اینکار کافیست وارد بخش امکانات> انتقال به سایت شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید.