مهمترین نکات در انتخاب نمایندگی سامانه پیام کوتاه

admin سپتامبر 16, 2013 ۲۲

همه روزه کسب و کارها و روش های جدیدی برای کسب درآمد از طریق اینترنت معرفی می شوند. اغلب این راهکارها به سرمایه زیاد یا تخصص نیاز ندارند . یکی از بهترین گزینه های کسب درآمد نمایندگی ارائه خدمات پیام کوتاه است. نمایندگی سامانه پیامک و سرویس های ریسلری مزایای زیادی دارند از جمله :Cloud-SMS

ریسلر یا نماینده نیاز به دانش فنی خاصی ندارد .
سرمایه اولیه موردنیاز اندک است .
درآمد مناسبی دارند .
سرویس دهنده های مختلف، نمایندگی سامانه پیامک را با شرایط متفاوتی به علاقمندان عرضه می کنند. در ادامه نکات مهم در نحوه مقایسه وانتخاب مناسب ترین سرویس نمایندگی سامانه پیامک آماده است تا علاقمندان به فعالیت در این زمینه بتوانند بهترین انتخاب را در راه اندازی کسب و کار جدید خود داشته باشند .
نکات مهم در بررسی سرویس نمایندگی سامانه پیام کوتاه :

۱ – میزان استقلال نماینده و کیفیت ریبرندینگ :
میزان اختیارات نماینده در تعریف قیمت ها و رویه های فروش و پشتیبانی بسیار مهم است. نماینده به هر میزان اختیارات بیشتری داشته باشد می تواند راهکارهای فروش جامع تر و ساختار انعطاف پذیرتری تعریف کند از این رو لازم است موارد زیر بررسی شود و مشخص شود نماینده تا چه حد مستقل از سرویس دهنده اصلی است .

  • امکان اتصال دامنه یا زیردامنه (subdomain) دلخواه به سامانه نماینده وجود داشته باشد .
  • نماینده در پنل مدیریتی خود بتواند لوگوهای سامانه مثل لوگو صفحه ورودی (login) و لوگو صفحات داخلی را تنظیم و تعویض نماید .
  • کپی رایت سرویس دهنده اصلی در سامانه نباشد و نماینده بتواند برای اعتمادسازی بیشتر نزد کاربران، کپی رایت را به نام خود درج نماید .
  • تعیین تعرفه های ارائه خدمات در اختیار نماینده باشد و سرویس دهنده در تعیین قیمت خدماتی که نماینده ارائه می کند دخالتی نداشته باشد .
  • دسترسی کاربران هر نماینده به سامانه، فقط از طریق دامنه یا زیردامنه همان نماینده باشد. به عبارت دیگر کاربر نتواند از آدرس نماینده دیگری وارد سامانه شود .

۲ – محدودیت تعداد کاربران :
تعداد کاربر قابل ثبت توسط نماینده بسیار مهم است.سرویسهای ارائه شده دارای سقف تعداد مشخصی کاربر می باشند .
۳ – امکان ثبت نماینده توسط نمایندگان :
چنانچه نمایندگان بتوانند علاوه بر ثبت کاربر عادی، نمایندگی مستقل ارائه نمایند کسب و کار آن ها رونق بیشتری خواهد یافت. در ادامه نمایندگان هر نماینده نیز لازم است از امکان ثبت نماینده مستقل برای خود برخوردار باشند بنابراین لازم است بررسی شود نمایندگان تا چند سطح امکان ارائه نمایندگی خواهند داشت .
۴ – تعرفه ارسال و دریافت پیامک برای نمایندگان :
شفافیت بازه های خرید اعتبار ارسال پیامک و تعرفه های متناسب با میزان خرید نماینده اهمیت بسزایی دارد چرا که به صورت مستقیم روی توان رقابتی و میزان سود نماینده تاثیر می گذارد. بنابراین بررسی دقیق دو نکته ضروری است :

  1. تعرفه هایی که برای ارسال با پیش شماره های مختلف در اختیار نماینده گذاشته می شود چقدر است. به عنوان مثال تعرفه ارسال با پیش شماره های ۱۰۰۰، ۵۴۰۰۰ یا ۵۷۰۰۰ به دلیل محدودیت های کیفی و کمی آن ها با تعرفه ارسال در پیش شماره های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ است متفاوت است. بنابراین باید بررسی شود تعرفه اعلام شده از سوی سرویس دهنده برای ارسال با چه پیش شماره ای است .
  2. همچنین لازم است بررسی شود که برای ارسال پیامک به اپراتورهای مختلف ضریب وجود نداشته باشد. به عنوان مثال اگر تعرفه ارسال پیامک از پیش شماره ۱۰۰۰ به مشترکین همراه اول ۸۵ ریال است، تعرفه ارسال به ایرانسل و تالیا از پیش شماره ۱۰۰۰ بیشتر از ۸۵ ریال نباشد .

برخی سرویس دهندگان برای ارسال پیامک به اپراتورهای مختلف تعرفه های متفاوتی در نظر می گیرند ولی هنگام تبلیغات فقط پایین ترین تعرفه را ذکر می کنند. به عنوان مثال تعرفه ارسال پیامک را ۸۴ ریال اعلام می کنند اما در هنگام ارسال مشخص می شود تعرفه ارسال ۸۴ ریالی از یک پیش شماره خاص است و فقط به مشترکین همراه اول محدود می شود و اگر کاربر بخواهد به مشترکین دیگر اپراتورها ارسال داشته باشد، هزینه ارسال با ضریب ۱٫۵ برابر یعنی حدود ۱۲۶ ریال محاسبه می شود. با توجه به اینکه مشترکین ایرانسل و سایر اپراتورها حدود ۳۵% مشترکین تلفن همراه کشور را تشکیل می دهند وجود ضریب و اختلاف تعرفه ارسال به اپراتورهای مختلف، برای کاربران نهایی غیرقابل قبول است .
۵ – نحوه واگذاری شماره ها :
نحوه فروش شماره به نماینده تأثیر مستقیمی در میزان فروش وی خواهد داشت و لازم است روال واگذاری شماره ها به نمایندگان از حیث موارد زیر مشخص باشد :

  • واگذاری دائمی یا سالیانه : واگذاری شماره ها به صورت سالیانه بوده و می بایست تمدید گردد .
  • مالکیت رنج شماره : از نظر اپراتور مالک هر شماره ۸ رقمی صاحب امتیاز شماره های ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ رقمی از رنج شماره ۸ رقمی خریداری شده است. به عنوان مثال مالک ۳۰۰۰۲۲۲۳ صاحب امتیاز شماره ۱۰ رقمی ۳۰۰۰۲۲۲۳۳۳ است و این شماره به دیگران واگذار نمی شود. اگر سرویس دهده اصلی این حق مالکیت را رعایت کرده و حق امتیاز شماره های رنج ۸ رقمی را برای مالک آن محفوظ بدارد نماینده می تواند شماره ۸ رقمی دلخواه خود را تهیه کرده و با اختیار کامل شماره های ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ رقمی از رنج شماره خود را بفروشد .
  • قیمت شماره ها : قیمت شماره های مجازی با توجه به تعداد ارقام آن ها متفاوت است اما نکته مهم درباره شماره های ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ رقمی این است که قیمت این شماره ها به رند و غیررند بودن آن ها بستگی ندارد. تنها قیمت شماره های ۹ رقمی و کمتر از آن بر اساس میزان رندی شماره متفاوت است .

۶ – هزینه پنل نمایندگی :
هزینه اولیه اخذ نمایندگی به نسبت امکاناتی که در اختیار نماینده قرار می گیرد بسیار مهم است. از سوی دیگر سرویس دهنده اصلی باید برای تأمین هزینه های جاری، بروزرسانی و ارتقاء منابع سخت افزاری سامانه برنامه ریزی داشته باشد و هزینه سالیانه تمدید پنل نمایندگی را مشخص کند .
۷ – نحوه محاسبه و پرداخت سود :
به طور کلی سود حاصل از فعالیت نماینده از سه بخش بدست می آید و باید بررسی شود که این سودها چطور و به چه مقدار به نماینده تعلق می یابد .

  1. سود فروش پنل کاربری و نمایندگی : اگر نماینده برای ثبت کاربر یا ارائه نمایندگی به دیگران ملزم به پرداخت پورسانت یا سهمی به سرویس دهنده اصلی نباشد، سود بیشتری خواهد داشت .
  2. سود فروش شماره : اگر قیمت واگذاری شماره ها به نمایندگان یک روال منطقی داشته باشد، نمایندگان نیز با توجه به شرایط خود می توانند قیمت هایی را تعیین کنند که بیشترین مزیت را برای آن ها ایجاد کند .
  3. سود حاصل از ارسال پیامک : سود حاصل از فروش اعتبار ارسال پیامک توسط کاربران مهمترین بخش درآمد یک نماینده است به همین منظور باید بررسی شود که آیا سود حاصل از فروش اعتبار به صورت نقدی و بلافاصله به نماینده می رسد یا غیرنقدی و اعتباری است. در برخی سرویس های نمایندگی سود حاصل از فروش اعتبار ارسال، زمانی به نماینده می رسد که کاربر نهایی اعتبار خریداری شده را مصرف کرده و پیامک ارسال نماید. بدیهی است مادامی که اعتبار در پنل کاربر باقی بماند سودی عاید نماینده نخواهد شد. چنانچه تعرفه نمایندگان و کاربران از سوی سرویس دهنده اصلی تعیین شود سود حاصل از فروش اعتبار ارسال بلافاصله در پنل نماینده منظور می شود اما قابل وصول به صورت ریالی نیست. در چنین شرایطی نماینده مجبور است برای تبدیل اعتبار موجود در پنل خود به مبالغ ریالی نسبت به بازاریابی بیشتر و ارسال پیامک انبوه تلاش مضاعفی به کار بندد .

بازدید (۵۴۴۲)

۲۲ دیدگاه »

  1. NAhLGkFuI نوامبر 17, 2023 at 7:23 ق.ظ - پاسخ

    fSOCRdHGMJrDABYZ

  2. ZHmiLFRlrYuMI نوامبر 23, 2023 at 2:34 ق.ظ - پاسخ

    LwZHqGSOf

  3. ykbvSzld نوامبر 23, 2023 at 2:53 ق.ظ - پاسخ

    KmOqIToL

  4. wXcklxTFaLiBpq نوامبر 23, 2023 at 9:17 ب.ظ - پاسخ

    yrURCiMkFXbBm

  5. QopMyXbYwzNlL نوامبر 24, 2023 at 5:22 ق.ظ - پاسخ

    nYuflHoSvkDxqNy

  6. qfwCUXAV نوامبر 27, 2023 at 12:00 ق.ظ - پاسخ

    qKVZxaLbPhlnQYNi

  7. rkHPGWVbniZoIsSt نوامبر 29, 2023 at 3:04 ق.ظ - پاسخ

    vOXkBYhHln

  8. VsBcpOeLzKPZ نوامبر 29, 2023 at 3:05 ق.ظ - پاسخ

    wCitZBqvYOJ

  9. VqeCLbvMJ دسامبر 3, 2023 at 4:29 ق.ظ - پاسخ

    UaMmgliX

  10. ycBWpFZqe دسامبر 5, 2023 at 11:46 ب.ظ - پاسخ

    uDaomTMh

  11. MYXHLSyVwOi دسامبر 6, 2023 at 2:55 ق.ظ - پاسخ

    kShBPxWVq

  12. DKRyLCVBSbdi دسامبر 6, 2023 at 2:57 ق.ظ - پاسخ

    dKqyYhtTxIOeQpf

  13. luEoervV دسامبر 6, 2023 at 8:28 ب.ظ - پاسخ

    NfBprGKko

  14. tRiOulBo دسامبر 6, 2023 at 8:29 ب.ظ - پاسخ

    kZxvPsByQTfc

  15. adewDNmERsvTgH دسامبر 8, 2023 at 2:03 ق.ظ - پاسخ

    oTDiQzGCdNuxwkYn

  16. zYeLcmHKwtuix دسامبر 8, 2023 at 5:39 ب.ظ - پاسخ

    tVGuEKqDW

  17. sajYyRGBAw دسامبر 10, 2023 at 12:03 ق.ظ - پاسخ

    yDUEBKvehjMRJLuz

  18. fHSzwyNWQumpFB دسامبر 10, 2023 at 5:42 ق.ظ - پاسخ

    gxkvZuoBHzQ

فرستادن دیدگاه »